Informacja o dostępności architektonicznej dla osób niepełnosprawnych ruchowo:
Adres budynku: Urząd Skarbowy w Sopocie, ul. 23 Marca 9/11, 81-808 Sopot
Budynek Urzędu Skarbowego w Sopocie jest przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się.
Budynek usytuowany jest przy skrzyżowaniu ulic 23 Marca i Armii Krajowej, przy rondzie.
Do Urzędu Skarbowego w Sopocie można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. Łatwy dojazd komunikacją miejską- najbliższe przystanki:
- Goyki 01- liniami: 21, 31, 181, 185, 187, 700, 710;
- Sikorskiego 01- liniami: ZKM Gdynia: 144;
- Sikorskiego 02- liniami: ZKM Gdynia: 144;
- Sikorskiego 04- liniami: ZTM Gdańsk: 117, 143;
- Sopot Uniwersytet Gdański 01- liniami: ZTM Gdańsk: 117, 122, 143; ZKM Gdynia: 185, 187;
- Sopot Uniwersytet Gdański 02- liniami: ZTM Gdańsk: 117, 143;
- Bohaterów Monte Cassino 01- liniami: ZKM Gdynia: 181, 185, 187, 700, 710, S, 21, 31;
- Bohaterów Monte Cassino 02- liniami: ZKM Gdynia: 181, S, 21, 31;
- Ze stacji kolejki SKM Sopot najłatwiej dojechać komunikacją miejską z przystanków: Sopot PKP- Marynarzy 01 linią: 143, 117, Chopina 03 linią: 185, 187, 144,
Najłatwiej dotrzeć do wejścia głównego budynku Urzędu Skarbowego w Sopocie od strony ul. 23 Marca. Po obu stronach budynku znajdują się chodniki prowadzące do Urzędu. Przy budynku od strony ul. 23 Marca znajduje się parking, na którym wydzielone i oznaczone są dwa miejsca postojowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami. Przed wejściem głównym od ul. 23 Marca znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową wyposażony w poręcz.
Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Istnieje możliwość zapewnienia asysty przez pracowników Urzędu przy wejściu do budynku po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym – tel. +48 (58) 555 46 68.
Wewnątrz budynku, po prawej stronie od wejścia głównego, znajduje się dyżurka ochrony. Można w niej uzyskać niezbędne informacje jak poruszać się po budynku. W Urzędzie obowiązuje zasada, że pracownicy osobiście schodzą do dyżurki po umówionych klientów Urzędu i obsługują ich w wyznaczonym pomieszczeniu.
Przejście na salę obsługi dostępne jest dla każdego klienta Urzędu. Osoba na wózku może swobodnie przejechać przez drzwi oddzielające korytarz główny od sali obsługi klienta.
Dalsze przejścia, m.in. na wyższe piętra zabezpieczone są drzwiami z kontrolą dostępu. Do dyspozycji osób z niepełnosprawnościami, celem przejścia na wyższe piętra– po lewej stronie od wejścia głównego znajduje się winda. Po wyjściu z windy można poruszać się swobodnie po budynku korytarzem w lewo lub w prawo.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Urząd posiada pętlę indukcyjną, szkło powiększające oraz ramkę do podpisu dla osób słabowidzących. W Urzędzie istnieje możliwość skorzystania z usługi tłumaczenia na język migowy (PJM lub SJM) w czasie rzeczywistym za pomocą komunikatora internetowego.
Korytarze w budynku mają szerokość min. 140 cm, co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach.
Winda w budynku posiada uchwyty na ścianach windy ułatwiające przewóz osób z trudnościami w poruszaniu się. Toaleta na parterze budynku przystosowana jest do osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózkach.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.