Informacja o dostępności architektonicznej dla osób niepełnosprawnych ruchowo:
Adres budynku: Trzeci Urząd Skarbowy w Gdańsku, ul. Chłopska 3, 80-362 Gdańsk.
Budynek Trzeciego Urzędu Skarbowego w Gdańsku usytuowany jest przy ul. Chłopskiej 3, w sąsiedztwie Drugiego Urzędu Skarbowego w Gdańsku. W pobliżu budynku znajdują się przystanki tramwajowe oraz autobusowe „Kołobrzeska", z których kursują linie tramwajowe nr 2, 4, 5 oraz 8. Możliwy jest dojazd autobusem liniami nr 149, 199 oraz 227. Należy wysiąść przy przystanku „Kołobrzeska" i przejść przez przejście dla pieszych na ul. Kołobrzeskiej.
Przed budynkiem znajduje się parking, który dostępny jest dla pracowników jednostki, z którego mogą również skorzystać klienci stawiający się na wezwanie po przedłożeniu ochronie odpowiedniego dokumentu w tym zakresie.
Obsługa klientów w zakresie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach, rejestracji NIP oraz VAT, czynności cywilno-prawnych, podatku od spadków i darowizn odbywa się na sali obsługi podatnika, w budynku Drugiego Urzędu Skarbowego w Gdańsku po uprzednim umówieniu wizyty w urzędzie na stronie podatki.gov.pl lub pod nr telefonu 58 765 45 42.
Toaleta dostępna jest na parterze budynku, dostosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Przestrzenie komunikacyjne budynku są wolne od barier poziomych i pionowych. Korytarze znajdują się na jednym poziomie, dzięki czemu zachowana jest komunikacja pozioma. Do budynku prowadzi wejście z podjazdem dla osób z niepełnosprawnościami. Drzwi wejściowe są automatyczne i spełniają warunki ogólnodostępnych pomieszczeń użytkowych. Na parterze budynku dostępna jest winda, co znacząco ułatwia komunikację pionową. Zainstalowane urządzenia, zastosowania środków technicznych i rozwiązania w budynku umożliwiają osobom ze szczególnymi potrzebami dostęp do wszystkich pomieszczeń. Urząd posiada pętlę indukcyjną, szkło powiększające oraz ramkę do podpisu dla osób słabowidzących. W Urzędzie istnieje możliwość skorzystania z usługi tłumaczenia na język migowy (PJM lub SJM) w czasie rzeczywistym za pomocą komunikatora internetowego.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń budynku jest dostępna dzięki czytelnym tablicom informacyjnym, lecz w dniu dzisiejszym brakuje oznaczeń w alfabecie Braille'a. Przy punkcie ochrony można uzyskać niezbędne informacje na temat poruszania się po budynku i w razie potrzeby o dostępnych usługach wsparcia. Jeżeli podatnik przybył na wezwanie/zawiadomienie, pracownik ochrony fizycznej powiadamia pracownika o stawieniu się podatnika w przedmiotowej sprawie, który osobiście przychodzi do podatnika lub zostaje skierowany do pokoju zgodnie z otrzymanym wezwaniem/zawiadomieniem.
Osobom ze szczególnymi potrzebami zagwarantowane są możliwości ewakuacji lub uratowania ich w inny sposób poprzez oznaczenia dróg ewakuacyjnych, komunikaty informacyjne. Pracownicy funkcyjni z zakresu ochrony przeciwpożarowej są odpowiednio przeszkolone i w przypadku ewakuacji wydają oni konkretne polecenia i instrukcje, celem niezwłocznego zapewnienia ochrony życia ludzkiego i mienia budynku.
Zapewniony jest wstęp do budynku dla osób korzystających z psa asystującego i przewodnika.