Osobiste załatwienie sprawy
Każdy klient może załatwić sprawę osobiście w siedzibie urzędu, w godzinach pracy Urzędu.
Sprawę można również załatwić przez pełnomocnika. W takim przypadku pełnomocnik przedkłada oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem opłaty skarbowej (17 zł). Wolne od opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Korespondencyjne załatwienie sprawy
Dokumenty/deklaracje można przesłać:
- za pośrednictwem poczty na adres urzędu.
- za pomocą systemu e-deklaracje
- za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej na adres:/g8l0gp9e66/SkrytkaESP
Aby móc skorzystać z zasobów Elektronicznej Skrzynki Podawczej, należy założyć konto na stronie internetowej www.epuap.gov.pl. Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach ePUAP.
Telefoniczne załatwienie sprawy
Kontakt telefoniczny należy do najbardziej powszechnych a zarazem efektywnych sposobów komunikowania się klienta z Urzędem. Pracownik obsługujący telefon powinien dołożyć wszelkich starań aby klient uzyskał kompetentną, wyczerpującą odpowiedź na zadane pytania – stosownie do obowiązujących przepisów prawnych.
Z uwagi na ochronę danych osobowych oraz tajemnicę skarbową - nie wszystkie informacje mogą być udzielane telefonicznie.
Osobiste dostarczenie dokumentów na nośniku informatycznym
Dostarczenie dokumentu elektronicznego na informatycznym nośniku danych do siedziby Urzędu Skarbowego, odbywa się w godzinach pracy kancelarii, na następujących nośnikach danych:
- pamięć masowa USB 1.1, 2.0 lub 3.0
- płyta CD
- płyta DVD
Potwierdzenie odbioru nastąpi w formie papierowej.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu na informatycznych nośnikach danych:
- Dokument elektroniczny doręczany na informatycznym nośniku danych jest przekazywany odbiorcy wraz z tym nośnikiem.
- Dokumenty elektroniczne muszą spełniać wymogi określone w przepisach odpowiednio Ordynacji podatkowej lub Kodeksu postępowania administracyjnego.
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
- Akceptowalne formaty dokumentów i załączników to: DOC, DOCX, RTF, XLS, XLSX, XML, TXT, ODS, ODT, GIF, JPG, TIF (TIFF), PNG, PDF, ZIP.
Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Karty Usług
Karty Usług mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią wykładni prawa.
Formularze, wzory, wnioski znajdują się w zakładce - Pliki do pobrania