Skargi i wnioski są przyjmowane i rozpatrywane na podstawie przepisów Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Petycje są przyjmowane i rozpatrywane na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach. Ustawa ta określa zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposobów postępowania organów w sprawach dotyczących petycji.
Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym - kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1).
Zasada ta dotyczy również wszelkiej innej korespondencji wpływającej do Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Gdyni i podległych jemu jednostek.
• od poniedziałku do piątku w godz. 7:15 - 15:15;
• dodatkowo w każdy poniedziałek miesiąca poza godzinami urzędowania w godz. 15:15 - 17:00.
Skargi i wnioski do Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Gdyni można składać na kilka sposobów:
- pisemnie, przesyłając na adres: ul. Północna 9a, 81-029 Gdynia lub składając osobiście w kancelarii Urzędu,
- przesłać faksem pod nr (58) 621 05 54,
- przesłać pocztą elektroniczną na adres: pomorski.ucs@mf.gov.pl,
- przesłać na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą za pośrednictwem portalu ePUAP dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl.