Urząd Skarbowy w Kartuzach
Siedziba Urzędu znajduje się przy ul. Kościerska 13 w Kartuzach.
Na czele Urzędu stoi Naczelnik, który podlega Dyrektorowi Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku. W pracy pomagają mu zastępcy oraz ludzie kierujący komórkami organizacyjnymi.
Urząd jest podzielony na piony. Każdy pion odpowiada za inne zadania: obsługę podatnika, sprawy podatkowe, kontrolę, sprawy wierzycielskie lub organizację działalności.
Urząd skarbowy jest jednostką Krajowej Administracji Skarbowej.
Struktura pomorskiej KAS
Pomorską KAS tworzą następujące jednostki organizacyjne:
- izba administracji skarbowej (1);
- urzędy skarbowe (21);
- urząd celno-skarbowy (1).
Czym zajmuje się izba administracji skarbowej?
Dyrektor Izby Administracji Skarbowej nadzoruje zadania wykonywane przez naczelników urzędów skarbowych i naczelnika urzędu celno-skarbowego.
Czym zajmuje się urząd skarbowy?
Do zadań urzędu skarbowego należą m.in. obsługa i wsparcie podatników w prawidłowym wykonywaniu obowiązków podatkowych, prowadzenie kontroli podatkowej, egzekucja zaległości podatkowych i zapewnianie wpływów do budżetu państwa. Dzięki temu możliwe jest sfinansowanie podstawowych potrzeb państwa i mieszkających w nim obywateli.
Czym zajmuje się urząd celno-skarbowy?
Urząd celno-skarbowy prowadzi kontrolę celno-skarbową, ustala i określa podatki, opłaty i niepodatkowe należności budżetowe, obejmuje towary procedurami celnymi oraz prowadzi walkę z przestępczością gospodarczą.
Dostępność architektoniczna
Informacje dotyczące dostępności architektonicznej Urzędu znajdują się na stronie internetowej w zakładce Dostępność/Informacja o dostępności architektonicznej.
Kontakt z Urzędem Skarbowym w Kartuzach
Aby załatwić sprawy w Urzędzie osoby z niepełnosprawnościami mogą:
- napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Urząd Skarbowy w Kartuzach, ul. Kościerska 13, 83-300 Kartuzy;
- wysłać e-mail na adres:us.kartuzy@mf.gov.pl;
- wysłać faks na numer: 58 685 28 01;
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem: 58 685 28 00;
- skontaktować się osobiście w siedzibie urzędu w godzinach pracy;
- skontaktować się z asystentem osób ze szczególnymi potrzebami - Magdalena Gawełek +48 58 685 28 07.
W kontakcie z naszym urzędem osoba niesłysząca lub słabosłysząca ma prawo do skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej w zakładce:Dostępność/Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących.