Obsługa osób niesłyszących lub słabosłyszących

Obsługa osób niesłyszących lub słabosłyszących

Obsługa osób niesłyszących lub słabosłyszących

Do dyspozycji osób niesłyszących lub słabosłyszących jest obecnie pięć następujących sposobów kontaktu z naszym urzędem, można:

  • napisać pismo/złożyć wniosek za pośrednictwem platformy elektronicznej    e-PUAP lub na adres: Pierwszy Urząd Skarbowy w Gdańsku, ul. Rzeźnicka 54/56, 80-822 Gdańsk;
  • wysłać maila na adres e-mail: 1us.gdansk@mf.gov.pl;
  • wysłać faks na numer faksu: (58) 32 12 301
  • skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: (58) 32 12 300;
  • skontaktować się osobiście zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach urzędowania.

W kontakcie z naszym urzędem osoba niesłysząca lub słabosłysząca może  skorzystać z :

  • pomocy przeszkolonego pracownika Urzędu.

Usługa ta jest realizowana na wniosek, który musi zostać przekazany do Urzędu co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą z wyłączeniem sytuacji nagłych).
Wniosek może zostać przesłany w następujący sposób:

  • za pośrednictwem platformy usług elektronicznych e-PUAP,
  • pisemnie na adres, Pierwszy Urząd Skarbowy w Gdańsku, ul. Rzeźnicka 54/56, 80-822 Gdańsk,
  • mailem na adres e-mail: 1us.gdansk@mf.gov.pl,
  • faksem na numer faksu: (58) 32 12 301.

W przypadku zgłoszeń przesłanych w dni wolne od pracy będą rejestrowane w pierwszy dzień roboczy po dniu otrzymania zgłoszenia.

  • pomocy osoby przybranej tj. każdej, innej osoby fizycznej, która ukończyła 16 rok życia, wybranej przez osobę niesłyszącą lub słabo słyszącą. Zadaniem osoby przybranej będzie pomoc w załatwieniu spraw w Urzędzie.

Z pomocy osoby przybranej nie można skorzystać w sytuacji, gdy informacje które mają być przekazane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych. W takiej sytuacji dostęp do takich informacji przysługuje wyłącznie osobie, której te informacje dotyczą.

Osoby Głuche, które chcą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego w formie online, po przyjściu do urzędu mogą zwrócić się o pomoc do asystenta osób ze szczególnymi potrzebami, który nawiąże kontakt telefoniczny z tłumaczem aby odbyć usługę w czasie rzeczywistym.
Asystentami osób ze szczególnymi potrzebami są: Magdalena Adach +48 58 321 23 21, Marzena Wysiecka +48 58 321 23 00 wew. 319.

Pliki do pobrania

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 22.07.2020 Data publikacji: 26.05.2015 07:14 Data ostatniej modyfikacji: 24.08.2023 13:36
Autor: Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku Osoba publikująca: Anna Brzozowska Osoba modyfikująca: Wioleta Działdowska
Rejestr zmian