Obsługa osób niesłyszących lub słabosłyszących

Obsługa osób niesłyszących lub słabosłyszących

Obsługa osób niesłyszących lub słabosłyszących

Osoby uprawnione, tj. osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z organami administracji publicznej, mogą korzystać z pomocy przy załatwianiu spraw w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Gdyni, poprzez wykorzystanie środków wspierających komunikowanie się, w szczególności poprzez wysyłanie korespondencji na adres:

  • Pierwszy Urząd Skarbowy w Gdyni, ul. Władysława IV 2/4, 81-353 Gdynia
  • korzystanie z poczty elektronicznej: adres e-mail: 1us.gdynia@mf.gov.pl,
  • przesyłanie faksów: nr faksu (58) 76-54-700,
  • tel. (58) 76-54-600
  • korzystanie z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP, adres skrytki ePUAP:/3584rtorre/SkrytkaESP

Osoba uprawniona ma również  prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej, tj. osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organie administracji publicznej.
Pierwszy Urząd Skarbowy w Gdyni zapewnia także obsługę pracownika przeszkolonego w zakresie podstawowej obsługi w języku migowym. Aby skorzystać z pośrednictwa tego pracownika prosimy o powiadomienie Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdyni (pisemnie, mailem lub faksem) trzy dni przed planowanym terminem załatwienia sprawy. W powiadomieniu należy podać:

  • imię i nazwisko osoby zainteresowanej,
  • propozycje terminu wizyty w Urzędzie Skarbowym,
  • krótkie określenie czego dotyczy sprawa,
  • kontakt zwrotny, gdzie ma być przesłana informacja, dotycząca spotkania.

W przypadku zgłoszeń przesłanych w dni wolne od pracy będą rejestrowane w pierwszy dzień roboczy po dniu otrzymania zgłoszenia. Zgłoszenia można dokonać na formularzu załączonym do niniejszego oświadczenia, które znajduje się na sali obsługi.
Wymóg wcześniejszego zgłoszenia nie dotyczy sytuacji nagłych.

Osoby Głuche, które chcą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego w formie online, po przyjściu do urzędu mogą zwrócić się o pomoc do asystenta osób ze szczególnymi potrzebami, który nawiąże kontakt telefoniczny z tłumaczem aby odbyć usługę w czasie rzeczywistym.
Asystentem osób ze szczególnymi potrzebami jest Beata Krupińska +48 58 765 46 22.

Pliki do pobrania

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 22.07.2020 Data publikacji: 26.05.2015 07:40 Data ostatniej modyfikacji: 02.08.2024 10:55
Autor: Dyrektor Izby Adsministracji Skarbowej w Gdańsku Osoba publikująca: Anna Brzozowska Osoba modyfikująca: Wioleta Działdowska