Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    O zaświadczenie zawnioskuj elektronicznie w e-Urzędzie Skarbowym. Sprawdź, jakie to proste.

     

    Nowe zasady obsługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
     

    Na wizytę w Urzędzie Skarbowym możesz umówić się korzystając z jednego ze sposobów:

    elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym;

    telefonicznie – pod numerami telefonów:

    • 22 330 03 30 – z telefonów komórkowych 
    • 801 055 055 – z telefonów stacjonarnych 
    • +48 22 330 03 30 – z telefonów z zagranicy

    Wybierz cyfrę 1, żeby połączyć się z infolinią obsługiwaną przez pracowników urzędów skarbowych. Następnie wybierz cyfrę 8, żeby umówić wizytę w urzędzie.

    Drugi Urząd Skarbowy w Gdyni przyjmuje umówionych klientów w:

    • poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
    • wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.

    Osobiste załatwienie sprawy

    Każdy klient może załatwić sprawę osobiście w siedzibie i w godzinach pracy Urzędu. Sprawę można również załatwić przez pełnomocnika. W takim przypadku pełnomocnik przedkłada oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem opłaty skarbowej (17 zł) chyba, że pełnomocnictwo zostało już wcześniej zgłoszone. Wolne od opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

    Korespondencyjne załatwienie sprawy

    Dokumenty/deklaracje można przesłać:

    Aby móc skorzystać z zasobów Elektronicznej Skrzynki Podawczej, należy założyć konto na stronie internetowej www.epuap.gov.pl. Założenie konta wymaga podania: imienia, nazwiska oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail), który wskazujemy jako właściwy do wymiany informacji w ramach ePUAP.

    Telefoniczne załatwienie sprawy

    Kontakt telefoniczny należy do najbardziej powszechnych, a zarazem efektywnych sposobów komunikowania się klienta z Urzędem. Pracownik obsługujący telefon powinien dołożyć wszelkich starań aby klient uzyskał kompetentną, wyczerpującą odpowiedź na zadane pytania – stosownie do obowiązujących przepisów prawnych. Z uwagi na ochronę danych osobowych oraz tajemnicę skarbową - nie wszystkie informacje mogą być udzielane telefonicznie.

    Przyjmowanie, załatwianie skarg i wniosków

    Skargi i wnioski są przyjmowane, rozpatrywane i załatwiane w trybie przepisów działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

    Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie:

    • pisemnej – osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres urzędu,
    • pocztą elektroniczną,
    • za pomocą platformy e-PUAP
    • ustnie do protokołu.

    Ustne skargi i wnioski mogą być zgłaszane Naczelnikowi Urzędu, Zastępcy Naczelnika lub kierownikom komórek organizacyjnych. Naczelnik Urzędu Skarbowego, Zastępca Naczelnika lub wyznaczona osoba przyjmuje w sprawach skarg i wniosków po wcześniejszym umówieniu telefonicznym - 58 765 48 80.

    Osobiste dostarczenie dokumentów na nośniku informatycznym

    Dostarczenie dokumentu elektronicznego na informatycznym nośniku danych do siedziby Urzędu Skarbowego, odbywa się w godzinach pracy kancelarii, na następujących nośnikach danych:

    • pamięć masowa USB 1.1, 2.0 lub 3.0
    • płyta CD
    • płyta DVD

    Potwierdzenie odbioru nastąpi w formie papierowej.
    Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu na informatycznych nośnikach danych:

    • Dokument elektroniczny doręczany na informatycznym nośniku danych jest przekazywany odbiorcy wraz z tym nośnikiem.
    • Dokumenty elektroniczne muszą spełniać wymogi określone w przepisach odpowiednio Ordynacji podatkowej lub Kodeksu postępowania administracyjnego.
    • Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
    • Akceptowalne formaty dokumentów i załączników to: DOC, DOCX, RTF, XLS, XLSX, XML, TXT, ODS, ODT, GIF, JPG, TIF (TIFF), PNG, PDF, ZIP.
    • Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

    Karty Usług
    Karty Usług mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią wykładni prawa.

    Akcyza

    Samochody osobowe
    Zaświadczenia o zwolnieniu z akcyzy / braku obowiązku zapłaty akcyzy z zakresu samochodów
    Zachęcamy do elektronicznego składania wniosków dostępnych w zakładce Formularze na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo - Celnych:  PUESC - puesc.gov.pl

    • WZZA: zwolnienie z akcyzy -  mienie przesiedlenia, elektromobilność
      • wniosek dla firm
      • wniosek dla osób fizycznych (nieprowadzących działalności)
        (linki otwierają formularz po zalogowaniu się do konta na PUESC)

    W zał. 2 znajduje się informacja o dokumentach do złożenia w przypadku mienia przesiedlenia.
    Uwaga: do wniosku WZZA należy dodatkowo złożyć deklarację AKC-US

    Uwaga: do wniosków składanych elektronicznie, dokumenty należy dołączyć w formie plików  (każdy plik musi mieć indywidualną nazwę). Dopuszczalne są pliki w formacie PDF lub JPG, które nie przekraczają 2 MB wielkości.  
    Wymagane dokumenty:

    • dokument poświadczający zakup pojazdu,
    • zagraniczny dowód rejestracyjny,
    • dokumentację fotograficzną (przód pojazdu, tył pojazdu, prawy bok, lewy bok, prawy bok z otwartymi drzwiami, tabliczkę znamionową z nr VIN, wnętrze pojazdu uwzględniające przegrodę za pierwszym rzędem siedzeń i liczbę miejsc siedzących,
    • w przypadku pojazdu typu pick-up dodatkowo należy dołączyć zdjęcia pomiaru długości przestrzeni ładunkowej, liczonej po podłodze przy zamkniętych burtach i długości rozstawu osi,
    • jeżeli wniosek składa za nas pełnomocnik należy dołączyć pełnomocnictwo PPS-1 wraz z opłatą skarbową.  

    W przypadku braku możliwości złożenia wniosku elektronicznie można złożyć wniosek papierowo, poniżej druki do pobrania:
    zał. 1 wniosek zwolnienie WZZA - mienie przesiedlenia
    zał. 2 informacja o dokumentach do złożenia – mienie przesiedlenia
    zał. 3 wniosek zwolnienie WZZA - elektromobilność  
    zał. 4 deklaracja AKC-US
    zał. 5 wniosek WZBO ciężarowy lub specjalny do 3,5 t., kolekcjonerski, zmiany konstrukcyjne

    Pozostałe sprawy akcyzowe
    Druki do pobrania:
    zał. 6 wniosek o złożenie zabezpieczenia akcyzowego
    zał. 7 wniosek o wydanie zgody na tankowanie – paliwo żeglugowe
    zał. 8 oświadczenie armatora
    Formularze, wzory, wnioski znajdują się w zakładce - Pliki do pobrania

    Pliki do pobrania

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 16.12.2016 Data publikacji: 16.12.2016 14:19 Data ostatniej modyfikacji: 16.10.2024 13:53
    Autor: Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku Osoba publikująca: Wioleta Działdowska Osoba modyfikująca: Wioleta Działdowska